Våre tjenester

Keyteq gjør digital rådgivning og strategi, utvikling og design. Her er noe av det vi jobber med for våre kunder hver eneste dag.

Interaksjonsdesign og UX

I Keyteq er vi flere UX-rådgivere, med ulike spisskompetanser innenfor interaksjonsdesign, grafisk design, universell utforming og alt som hører med. Det er felles innsats med fokus på brukeropplevelse hos alle i Keyteq: fra salg, prosjektledelse, marketing, SEO og utvikling både i front og bak!

Prosessen varierer, men det er alltid med dette: Hvem skal vi lage hva for, og hvorfor? Ganske enkelt egentlig.

Så hva ligger bak hvem? Det er brukerne eller kundene ... eller som stadig flere velger å kalle dem: mennesker. Å forstå mennesker er en stor del av jobben. Hvem er de, hva trenger de og hva trenger de egentlig? Vi bruker som regel ordet innsikt om denne første og viktigste delen av designprosessen. Vi skaffer oss innsikten først og fremst ved å prate med disse menneskene. Men før vi går ut og prater med dem, så roter vi alltid litt rundt i det vi klarer å oppdrive av data, og ofte kan Analytics fortelle en og annen historie om disse menneskene og sporene de legger fra seg.

Basert på innsikten går vi videre til neste steg; hva. Hva skal vi lage? I Keyteq er vi mange som maser om å “gjøre en MVP”, Minimum Valuable Product. Det betyr at vi ønsker å lage løsninger som vi kan teste tidlig og lære om funker eller ikke for de menneskene som vi har laget det for. Dette gjør vi fordi vi har lært at uansett så hvor mye skills en har, enten som designer, utvikler eller rådgiver, så er sjansen for feil tilstede. For oss som jobber med UX handler dette om å designe et konsept som vi først kan validere for å se om vi har truffet riktig, hvis ja: da kan vi designe mer og brukerteste det for å luke vekk feil.

Så til hvorfor … Det skal alltid ligge en strategi bak valgene. Noen skal ha en gevinst av jobben vi gjør. Det kan være for å skape eller kapre verdi for sin egen virksomhet eller redusere kostnader ved å tenke smartere og lage med effektive løsninger som også er bærekraftige. Forretningsutvikling og brukeropplevelse går best hånd i hånd.

Forretningsutvikling og tjenesteutvikling

Det er behovene som skal bestemme teknologien og ikke omvendt. Når vi jobber med tjenesteutvikling, er brukeren alltid i sentrum og vi er ikke redde for å eksperimentere. Teknologien beveger seg fort, det gjør vi også.

Vår kunnskap og erfaring innen digital forretningsutvikling er vår kjernekompetanse. Solid strategisk forankring, gode analyser og kontroll på prosjekter er en selvfølge hos oss.

Innsikt og analyse

For å gjøre de gode analysene og tilegne oss den riktige innsikten bruker vi blant annet Google Optimize og Google Data Studio. Dette er verktøy som hjelper oss å levere analyser og innsikt som skaper verdi for de vi samarbeider med, og ikke minst for de som skal bruke løsningene vi lager.

I tett samarbeid setter vi opp en plan for sporing, hvor vi definerer viktige målepunkter, KPI-er og måltall. På denne måten kan vi ta de riktige avgjørelsene sammen, basert på innsikt og data.

Sosiale medier

Å skape innhold som engasjerer er nøkkelen når man skal få god effekt av kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier. Ved å bruke disse mediene som en aktiv del av bedriftens merkevarebygging, i blant sammen med salgsfremmende aktiviteter, kan man oppnå svært gode resultater.

De mest brukte sosiale mediene i Norge i dag er Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat og Twitter. Keyteq har spisskompetanse innen alle mediene og hjelper deg gjerne med å komme i gang eller med å forbedre aktiviteter som allerede gjennomføres.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering, også kjent som SEO, handler om å skape bedre rangeringer og synlighet på søkemotorer som Google og Bing for å tiltrekke relevante besøkende til nettstedet ditt. Når vi jobber med SEO er altså det overordnede målet at nettstedet ditt skal vises så høyt som mulig på resultatsiden til søkemotoren det søkes i, slik at relevant trafikk går til nettopp ditt nettsted.

I motsetning til det betalte søket – søkemotorannonsering - kalles gjerne SEO for «det organiske søket». Søkemotoroptimalisering handler i all hovedsak om to ting: at nettstedet har riktig innhold som svarer på målgruppens behov, samt tekniske faktorer ved nettstedet. I Keyteq har vi dyktige innholdsprodusenter og den tekniske kompetansen som behøves for å hjelpe din bedrift med SEO.

Søkemotorannonsering (SEM)

Søkemotoroptimalisering handler om å skape bedre synlighet og drive trafikk til nettstedet ditt via søkemotorer som for eksempel Google og Bing. Med annonseplattformen Google Ads kan vi hjelpe bedriften din med å nå personer som aktivt søker etter deres tjenester eller deres merkenavn. Søkemotorannonsering er svært kostnadseffektivt - man betaler kun dersom noen faktisk klikker på annonsen din.

Keyteq har Google-sertifiserte digitale rådgivere som er eksperter innenfor feltet. Det betyr at vi kan gjøre de riktige analysene og valgene for din søkemotormarkedsføring, og levere gode resultater både på kort og lang sikt.

Programmatisk annonsering

Keyteq har bred erfaring med både programmatiske kjøp og direkte kjøp hos for eksempel TV 2/Egmont og Schibsted. Dette gjør oss i stand til å drive målrettet og kostnadseffektiv annonsering som treffer kunden på riktig sted til riktig tid.

Gode analyseverktøy og annonseplattformer gir oss muligheten til å optimalisere kontinuerlig, og sørger for at vi kan effektivisere annonseringen fortløpende. Slik sørger vi for at hver eneste krone blir brukt riktig.

Google Marketing Platform

Google Marketing Platform er et verktøy som gjør det enklere å måle, optimalisere og jobbe systematisk med markedsføringen sin. Med denne plattformen har Google samlet alle annonseverktøyene sine på et sted.

For deg som annonsør betyr det at du kan optimalisere og styre kampanjene dine bedre på tvers av kanalene du annonserer i, uansett om du kjøper annonseplass direkte fra publisist eller via annet system.

Markedsføring handler om gode data. Google Marketing Platform lar deg eie dataene som skapes av markedsføringen din. Du får altså tilgang til førstehåndsdata som hjelper deg å annonsere mer personlig og treffsikkert enn det som tidligere har vært mulig.

I 2017 gikk Google fra DoubleClick til Google Marketing Platform og bestemte seg samtidig for at de ikke lenger skulle tilby tjenesten direkte til sluttkunde, men via lokale eksperter. Keyteq har siden den gang, og som en av de første byråene i Norden, vært Google Strategic Partner og kan gi strategisk veiledning og anbefaling for hva som optimaliserer dine kampanjer best.

Vi leverer Google Marketing Platform til byrå og merkevarer i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Høres dette interessant ut?

Kunne du tenkt deg en prat med oss - enten du har lyst å jobbe med - eller hos oss? Ta kontakt da vel!

Vil du vite mer?

Ta kontakt med Hans Petter

917 95 941
hp@keyteq.no