Keyteq | Online Business

Fjordopplevelsens
hjemsted på web

Trenger du hjelp til å lykkes på web?

Tore Torsvik

Salgssjef

Kontakt oss

Oppgaven: Modernisere merkevaren på web og øke salget

Primær distribusjonskanal

Fornye nettsatsningen for å overta som hovedkanal for markedsføring og salg av Fjord Tours produkter i hele verden.

Tilgjengeliggjøre og promotere

Presentere produktene på en slik måte at et internasjonalt publikum opplever tilbudene attraktive og Fjord Tours som en trygg leverandør.

Gjenspeile merkevaren

Forvalte og videreutvikle Fjord Tours' merkevare på web, samt å ivareta verdiene; enkelhet, pålitelighet og glimt i øyet.

Resultatet

Reiseportalen er lagt opp pedagogisk, med enkel og frisk grafisk stil som inviterer til reiselyst, og som henvender seg til et globalt publikum.

De store mengdene med informasjon, alle like viktige for en som setter ut mot et ukjent destinasjon, er gjort struktuelt oversiktlig ved hjelp av uniforme faner. Kort vei til relevant informasjon er løst med en sterk hovedmeny med utfoldene struktur, som gir rask og direkte tilgang.

Fjordtours.com/.no stod kort tid etter lansering i starten av 2010 for 40% av det totale salget for Fjord Tours.

Nettstedet vant diplom i klassen «Beste informasjonsnettsted/ -tjeneste 2010».

Se siden live: www.fjordtours.com

Resultatet: Fjord Tours

Ledende salgs- og markeds-
portal innenfor telecom

Trenger du hjelp til å lykkes på web?

Tore Torsvik

Salgssjef

Kontakt oss

Oppgaven: Være landets ledende nettsted innenfor sin bransje

Salg av mobilabonnement

Chess ønsket å skape et nettsted som skulle være drivkraften i salget deres mot den vanlige mobilforbrukeren i Norge. Nettstedet skulle enkelt og oversiktlig gi forståelse av tilbudet til Chess og den informasjonen brukeren trenger.

Høy konvertering — over 30%

Chess utfordret ved å si at nettstedet skulle ha minst 30% konvertering på abonnement — umulig mente mange. Fokuset ble lagt da spesielt på høy brukertilgjengelighet og effektivitet på bestilling.

Kundeservice og selfcare

Chess har mange år på rad blitt kåret som beste på kundebarometeret innen sin bransje -- dette skulle effektiviseres og forsterkes via web. Kunder som kan hjelpe seg selv er fornøyde kunder.

Markedsføring og branding

Nettstedet skulle speile Chess profil, sjel og kommunikasjon og skulle kunne understøtte en hver nødvendig kampanje eller brandingaktivitet.

Resultatet

Chess.no gir brukerne akkurat det de ser etter, det de vil ha og gjør det enkelt og direkte — dette reflekteres i ikke mindre enn opptil 42% konverting jevnt over!

Nettstedet er hovedkanalen for både kommunikasjon og inntektsgivende salg og har et høyt aktivitetsnivå på antall brukere, noe som har holdt seg høyt og stabilt i nå over flere år. Til stadig utvikles det nye tiltak, forbedringer og markedsaktiviteter som konkurranser og sosiale viraler.

Se siden live: www.chess.no

Resultatet: Chess Communications AS

Beste lidenskapelige
fotballklubb på web i Norge

Trenger du hjelp til å lykkes på web?

Tore Torsvik

Salgssjef

Kontakt oss

Oppgaven: Få fram byen, laget og lidenskapen — og øke besøk og sidevisninger

Doble antall besøkende og sidevisninger

Fotballklubbene i Norge får tildelt digitale midler av forbundet basert på prestasjoner på nettet, slik at det er direkte lønnsomt å ha flest mulig besøkende som ser mest mulig sider — selv uten fokus på annonser.

Fremheve lidenskapen og byen

Brann er sterkt knyttet mot patriotismen som herjer i Bergen og den store lidenskapen for klubben uansett hvordan resultatene går — Bergenserne engasjerer seg fullt og helt.

Leken, engasjerende og spennende

Klubben har mye innhold å by på, men akkurat som på fotballbanen ønsket en å tilby nyheter, aktiviteter, videoer og historie på en måte som økte brukerens tilstedeværelse.

Fremme synlighet og dialog

Brukeropplevelsen skulle være optimalisert for å lett bli funnet, finne fram og bli indeksert og referert (deling), samtidig som en ønsket å gradvis åpne for brukernes egne bidrag.

Resultatet

Brann.no framstår med sin nye løsning, ikke lengre kun fokusert rundt å være en ren publisist, men et opplevelsesnettsted for Brann og lidenskapen rundt klubben. Samtidig er det lagt stor vekt på at nettstedet skal invitere til dialog og bruk utover det som skjer på gressmatten under kamp.

Nettstedet skal ikke bare tale til svorne brannsupportere, men også de som interesserer seg generelt for tippeligaen og fotball.

Fra første lanseringsøyeblikk har antall sidevisninger, samt tid brukt på nettstedet økt langt utover forventet. Tilbakemeldingene har vært at Brannsupporterne, og den jevne Bergenser har følt seg rørt og betatt. Lidenskapen har blitt vekket - nå også på nett!

Se siden live: www.brann.no

Resultatet: Brann.no

Besøksadresse:

Kong Christian Frederiks plass 3
5006 BERGEN

(Tidligere Thormøhlens Gate 37A)

Postadresse:

Postboks 1911 Nordnes
5817 BERGEN

Telefon:

+ 47 55 20 91 00
 

Fax:

+ 47 55 20 91 01

Sidekart