Keyteq | Online Business
Relansert: Melk.no

Relansert: Melk.no

I samarbeid med Opplysningskontoret for Meieriprodukter har Keyteq relansert Melk.no basert på et helt nytt kommunikasjonskonsept for web.

Skrevet av Stig Martin Fiskå den 19. januar 2012 klokken 12:17

Jobben å ta en suksess videre

Melk.no har lenge vært et godt nettsted med flere hundre tusener av besøkende, men damene hos Melk.no ønsket å dra suksessen videre. Bli enda mer målrettet, treffe enda bedre innen sitt segment og snakke tydligere og mer til sin kjernemålgruppe.

– En av utfordringene i dagens helsesamfunn er at det finnes en overflod av informasjon tilgjengelig, og det er vanskelig for vanlige forbrukere å skille hva som er rett og galt. Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) sin visjon er at de skal være Norges mest troverdige formidler av kunnskap om melk og meieriprodukter. I dette ligger også at nettsidene skal være Norges mest troverdige kanal for informasjon og formidling om meieriprodukter og helse. Det er mange myter og meninger og melk.no skal være et sted folk stoler på informasjonen om dette, sier daglig leder Ida Berg Hauge i Melk.no.

Hvordan skal vi treffe riktig?

Gjennom analyser av det opprinnelige nettstedet, trendanalyser, markedsundersøkelser og en rekke statistikk ble det bygget et nytt fundament for hva Melk.no skal være og hvordan dette skal fungere både for brukeren og rent organisatorisk for Opplysningskontoret.

- Opplysningskontoret for Meieriprodukter har et helt fantastisk grunnlag å bygge videre på, sier Bob Basili, senior rådgiver Online Business i Keyteq. Vi brukte mye tid på å forstå trendene rundt meieriprodukter, hva målgruppene fant relevant og nyttig og ikke minst hvordan målgruppene bruker Internett og hvor de befinner seg. Til slutt mener vi å ha knekket koden og har nå landet på en strategi som ikke bare tiltaler målgruppene, men også er synlig for dem der de er på nettet.

Melk.no fokuserer på seks kjerneområder: enklere hverdag, sunn oppvekst, prestasjon og ytelse, helse og livsstil, skole og helsepersonell.

Kunsten å få det til å se lett ut

 – Melk.no har bred kunnskap om helse og ernæring og besitter et enormt omfang av redaksjonelt innhold. Jobben med å strukturere innhold og vekte dette riktig i forhold til de ulike målgruppenes behov, har vært utfordrende -men veldig spennende, sier Cecilie Nonås. Hun er kreativ leder Online Business i Keyteq og har hatt hovedansvaret for brukeropplevelse og merkevarebygging for Melk.no. Gjennom konstruktive prosesser mener jeg at vi sammen med Opplysningskontoret har klart å skape et nettstedet som føles inviterende, oversiktlig og brukervennlig.

Totalleveranse i ordets rette forstand

- Vi er utrolig stolte av både å få lov til å jobbe med Melk.no og av jobben vi nå har utført, sier Tore Torsvik Markedssjef i Keyteq.

Vi har her virkelig stått for en 360-graders leveranse. Med grunndig forarbeid i analyse og strategi, markedsgrunnlag, informasjonsstruktur og design. Og selvfølgelig er det hele utviklet og levert av Keyteq på sin egen plattform KeyPublisher.

Fakta om prosjektet

Nettstedet består av godt over 1800 artikler og cirka 335 landings- og kategorisider.
Det er brukt cirka 2000 arbeidstimer hos Keyteq, mens Melk.nos damer har minst brukt det samme på innholdsproduksjon.
Prosjektet hadde oppstart i desember 2010 og lansert offisielt 18. januar 2012.
Det har vært involvert ca. 10 mennesker fra Keyteq og 8 fra Melk.no på det meste.
Keyteq har vært hovedleverandør på følgende deler av prosjektet:
Analyse av nettsted, trafikk og brukermønster, søkemotoranalyse, kommunikasjonsstrategi og tiltak sosiale medier, informasjonsarkitektur, brukeropplevelse, webdesign, teknisk implementasjon og CMS.

Besøksadresse:

Kong Christian Frederiks plass 3
5006 BERGEN

(Tidligere Thormøhlens Gate 37A)

Postadresse:

Postboks 1911 Nordnes
5817 BERGEN

Telefon:

+ 47 55 20 91 00
 

Fax:

+ 47 55 20 91 01

Sidekart